Bugaboo Cameleon

Bugaboo Cameleon, sand base/ sand canvas summer canopy

Bugaboo Cameleon er en moderne, stilig vogn med mange mulige fargekombinasjoner og mange muligheter for kjøp av ekstrautstyr. Cameleonen er vel den vognen jeg syntes er aller finest designmessig, og jeg er generelt fornøyd med den, men den når likevel ikke helt opp etter min vurdering.

Positive sider:

-Bugaboo Cameleon har fantastisk god fjæring og er overraskende god å kjøre på terreng, ift hva man skulle tro pga de små fronthjulene.

-Bugaboo Cameleon har mange fine fargekombinasjonsmuligheter ved å kjøpe flere trekk. For de spesielt vogninteresserte (meg) er dette en fordel.. Jeg har selv sand base, og trekk i sand, rosa, grønn, og oransje.

-Fantastisk design, etter min mening, Denne inspirerer ‘serious stroller envy’ overalt!

– Sportsdelen kan veldig lett snus så barnet kan titte på den som triller, eller utover.

-Det finnes veldig mye ekstrautstyr å få tak i, f.eks ipod-holder, koppholder, parasoller i alle farger, UV nett, søskenbrett, høst/vinterpose i alle farger, vinterhjul, osv.

-Veldig stor babybag, kan brukes som reiseseng/ekstraseng til barnet er nesten 1 år.

Negative sider:

-Når babybagen er montert, er det vanskelig å komme til i handlekurven under. Dette kan virke som en veldig liten ting, men for meg var dette et irritasjonsmoment.

-De små hjulene er ubrukelige på mer enn et par cm snø, så vinterhjul er et ‘must’.  MEN- jeg syntes ikke Cameleonen er god nok på norsk vinterføre selv med vinterhjul, og dette trekker vognen kraftig ned, mener jeg.

– Jeg har hatt to Cameleoner og en Bugaboo Frog (veldig lignende Cameleon), og alle disse vognene har skjenet mot en side, særlig med et relativt tungt barn (12-13 kg+) om bord. Denne skjeningen har vært forsøkt fikset i butikk ved å stramme inn teleskopstyret, etc, men det har ikke fungert tilstrekkelig.

-Bugaboo Cameleon er ikke den enkleste vognen å slå sammen; heller ikke å sette opp igjen. Når man har lært seg det, blir det en vanesak, men systemet er relativt ‘knotete’.

-Bremsen blir lett litt ‘slakk’.

-Kort rygg i sportsdelen. Store barn stanger fort i kalesjen.

-Vognen er ikke spesielt lun eller beskyttende mot vær og vind.

Totalvurdering: 7.5/10

Om Alexandra Mira

Kontakt: glamorblogg@gmail.com
Dette innlegget ble publisert i Trillemor. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar