Stokke Xplory

Stokke Xplory beige

Stokke Xplory er en eksklusiv og norskdesignet vogn, beregnet for bruk fra nyfødt til vognperioden er ferdig. Jeg så denne vognen første gang utstilt på Gardermoen, flere år før jeg fikk barn selv, men falt for designen og bestemte meg dermed for denne da jeg omsider ble gravid. Jeg kjøpte den i turkis, med ekstra tekstilsett i beige/khaki.

Mine erfaringer med xploryen kan sies å være av love/hate sorten, noe jeg vil forsøke å redegjøre for i denne vurderingen.

Positive sider:

-Barna selv syntes å elske denne vognen. De kommer høyt opp fra eksosen, får lett øyekontakt med den som triller og den syntes også å være behagelig. På glatt og flatt underlag, vel å merke..

-Vognen, og da særlig 2010 modellen syntes jeg, har et modernistisk og flott utseende, med gjennomtenkte detaljer og løsninger.

-Mye og fint ekstrautstyr er å få kjøpt.

-Handlekurven som spennes fast på basen er overraskende stor og rommelig- jeg syntes denne fungerte veldig bra.

Negative sider:

-Stokke xplory er etter min mening totalt uegnet for norske vinterforhold; jeg opplevde den som å skyve en kommode nedover fortauet om vinteren.

-Vognen er vanskelig å manøvrere på grus, ulendt terreng og f.eks i trapper.

-Setet kan ikke lenes tilbake i sovestilling dersom det er montert forovervendt- da må barnet enten bli sittende rett opp og ned hvis det har sovnet, eller så må man vekke barnet, ommontere sittedelen og deretter lene tilbake i liggestilling.

-Vognen har dårlig fjæring, og jeg syntes den ‘knaste og knirket’ mye, særlig ved manøvrering opp og ned fortauskanter etc.

Hadde jeg bodd i en by uten snø og brosten hadde jeg elsket å ha en xplory fordi det er en veldig god vogn på mange måter- problemet for min del er rett og slett at den ikke egnet seg for mine bruksområder.

Totalvurdering: 7/10

Om Alexandra Mira

Kontakt: glamorblogg@gmail.com
Dette innlegget ble publisert i Trillemor. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar